Wersja demo

FAQ

Ogólne

  1. Test?
    Aby założyć konto w systemie SOW, wejdź na stronę Systemu Obsługi Wsparcia. Następnie wybierz link Rejestracja aby przejść do strony, na której będziesz mógł wpisać swoje dane. Gdy uzupełnisz wymagane informacje (imię, nazwisko, pesel, adres mailowy i numer telefonu) oraz zaakceptujesz regulamin, otrzymasz drogą mailową link aktywacyjny wraz z tymczasowym hasłem.
  2. Do czego służy system SOW?
    W celu złożenia wniosku wybierz przycisk „Nowy wniosek” oraz zaznacz właściwe województwo i powiat. Jeśli samorząd, na którego terenie mieszkasz, prowadzi nabory elektroniczne na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zostaniesz przekierowany na elektroniczny wniosek. Uzupełnij go, dołącz wymagane załączniki w formie skanów i wyślij wniosek korzystając z Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego (tam, gdzie jest to wymagane). Jeśli nie posiadasz Profilu Zaufanego ani podpisu elektronicznego, możesz wydrukować wniosek z SOW i złożyć go w wersji papierowej. Składając wniosek papierowy, poinformuj pracownika urzędu, iż wypełniłeś wniosek elektronicznie – wtedy urzędnik będzie mógł go autoryzować w Twoim imieniu i procedować w systemie SOW, a Ty w systemie SOW oraz drogą mailową będziesz otrzymywał informację, na jakim etapie rozpatrywania jest Twój wniosek. Jeśli Twój powiat nie przyjmuje w systemie SOW wniosków na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zapytaj, kiedy uruchomi taką możliwość (kontakt do urzędu uzyskasz klikając w przycisk: „Dane kontaktowe jednostki”). Korzystając z bezpłatnego systemu SOW, możesz złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jeżeli nie jesteś pewien, jaki wniosek powinieneś złożyć, możesz skorzystać także z Kreatora, czyli elektronicznego asystenta, który pokieruje Cię w procesie składania wniosku (https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator). Znajdziesz w nim podpowiedzi, z jakiego wsparcia możesz skorzystać, jakie są kryteria obowiązujące Wnioskodawców, jaką kwotę możesz otrzymać, jakie załączniki powinieneś przygotować i kiedy możesz złożyć wniosek. Kreator znajdziesz na stronie logowania systemu SOW – wybierz przycisk: „Kliknij i sprawdź, z jakiego wsparcia możesz skorzystać” (https://sow.pfron.org.pl/). PFRON udostępnił też bezpłatną infolinię: 800 889 777 (czynna w dni robocze, godziny 9.00 – 17.00).
  3. Jak założyć konto w systemie SOW?
    Aby założyć konto w systemie SOW, wejdź na stronę: https://sow.pfron.org.pl/. W prawym górnym rogu znajduje się okienko rejestracji (kliknij tutaj, aby przejść do rejestracji). Gdy uzupełnisz wymagane dane (imię, nazwisko, pesel, adres mailowy i numer telefonu) oraz zaakceptujesz regulamin, otrzymasz drogą mailową link aktywacyjny wraz z tymczasowym hasłem. Kliknij w link - Twoje konto zostanie automatycznie aktywowane. Od tego momentu możesz logować się na tej samej stronie: https://sow.pfron.org.pl/. Po zalogowaniu możesz uzupełnić dane w zakładce „edycja konta”, co przyspieszy proces składania wniosków, gdyż raz wypełnione informacje będą się automatycznie uzupełniały podczas wypełniania wniosków.
  4. Jak złożyć wniosek w systemie SOW?
    W celu złożenia wniosku wybierz przycisk „Nowy wniosek” oraz zaznacz właściwe województwo i powiat. Jeśli samorząd, na którego terenie mieszkasz, prowadzi nabory elektroniczne na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zostaniesz przekierowany na elektroniczny wniosek. Uzupełnij go, dołącz wymagane załączniki w formie skanów i wyślij wniosek korzystając z Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego (tam, gdzie jest to wymagane). Jeśli nie posiadasz Profilu Zaufanego ani podpisu elektronicznego, możesz wydrukować wniosek z SOW i złożyć go w wersji papierowej. Składając wniosek papierowy, poinformuj pracownika urzędu, iż wypełniłeś wniosek elektronicznie – wtedy urzędnik będzie mógł go autoryzować w Twoim imieniu i procedować w systemie SOW, a Ty w systemie SOW oraz drogą mailową będziesz otrzymywał informację, na jakim etapie rozpatrywania jest Twój wniosek. Jeśli Twój powiat nie przyjmuje w systemie SOW wniosków na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zapytaj, kiedy uruchomi taką możliwość (kontakt do urzędu uzyskasz klikając w przycisk: „Dane kontaktowe jednostki”). Korzystając z bezpłatnego systemu SOW, możesz złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jeżeli nie jesteś pewien, jaki wniosek powinieneś złożyć, możesz skorzystać także z Kreatora, czyli elektronicznego asystenta, który pokieruje Cię w procesie składania wniosku (https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator). Znajdziesz w nim podpowiedzi, z jakiego wsparcia możesz skorzystać, jakie są kryteria obowiązujące Wnioskodawców, jaką kwotę możesz otrzymać, jakie załączniki powinieneś przygotować i kiedy możesz złożyć wniosek. Kreator znajdziesz na stronie logowania systemu SOW – wybierz przycisk: „Kliknij i sprawdź, z jakiego wsparcia możesz skorzystać” (https://sow.pfron.org.pl/). PFRON udostępnił też bezpłatną infolinię: 800 889 777 (czynna w dni robocze, godziny 9.00 – 17.00).
  5. Kiedy zostanie rozpatrzony wniosek złożony w systemie SOW?
    Aby uzyskać informację na temat złożonego wniosku, skontaktuj się z jednostką, do której złożyłeś wniosek. Po złożeniu wniosku otrzymałeś potwierdzenie mailowe z załącznikiem w postaci dokumentu „URZĘDOWE POTWIERDZENIE ZŁOŻENIA DOKUMENTU DORĘCZONEGO W FORMIE ELEKTRONICZNEJ”, potwierdzenie to zawiera informację, do jakiej jednostki złożono wniosek. Dane kontaktowe jednostki znajdziesz pod linkiem https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator/wybierz-jst?id=855&a=info
  6. Jak uzyskać odpowiedź na inne pytania związane z systemem SOW?
    Odpowiedzi na inne pytania związane z systemem SOW uzyskasz korzystając z następujących narzędzi przygotowanych o Użytkownikach:
    • portal edukacyjno-informacyjny https://portal-sow.pfron.org.pl/ zawierający pełną informację na temat form wsparcia dostępnych za pośrednictwem systemu SOW, stale aktualizowaną listę zmian produkcyjnych w systemie, komunikaty dotyczące bieżących kwestii,
    • cotygodniowy newsletter https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/newsletter/, przygotowywany przez redakcję portalu edukacyjno-informacyjnego na podstawie sekcji Aktualności,
    • sekcja „Pomoc” w systemie SOW https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/pomoc zawierająca między innymi Regulamin, Podręczniki Użytkowników, linki do filmowych materiałów informacyjno-instruktażowych,
    • platforma edukacyjna https://edukacja.pfron.org.pl/ zawierająca ponad 70 filmów instruktażowych dotyczących obsługi Modułu Wnioskodawcy, Realizatora oraz Administratora Lokalnego oraz bieżąco aktualizowane materiały informacyjne na temat form wsparcia realizowanych w systemie SOW. Zaktualizowaliśmy wszystkie instrukcje filmowe dotyczące obsługi Modułu Wnioskodawcy (16 filmów), Modułu Realizatora (41 filmów) i Modułu Administratora Lokalnego (10 filmów),
    • kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCOlSaelqOpi6seepOT9eKjQ,
    • kreator https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator – narzędzie wspierające Użytkowników w wyborze najodpowiedniejszej formy wsparcia i kierujące bezpośrednio do wniosku,
    • najważniejszy serwis Rzeczpospolitej Polskiej GOV.pl - publikacja informacji o wszystkich formach wsparcia realizowanych przez system SOW przygotowana w sposób pozwalający Użytkownikowi od razu sprawdzić między innymi:
      • na czym polega dofinansowanie,
      • kto może/nie może z niego skorzystać,
      • co należy przygotować,
      • kiedy można złożyć wniosek,
      • ile można otrzymać,
      • jak często można skorzystać,
      • dane kontaktowe instytucji realizującej zadanie w wybranej lokalizacji.
      • Z poziomu serwisu GOV.pl od razu można przejść do składania wniosku – witryna GOV.pl kieruje bezpośrednio do wniosku na wybraną formę wsparcia w systemie SOW.
    • bezpłatna infolinia czynna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00, tel.: 800 889 777.
  7. Jaki jest adres szkolenia e-learning w zakresie obsługi systemu SOW?